Press release!

Press release in norwegian: BridgeBuilders 2014/15

I dag går startskuddet for del 1 av en ny runde med BridgeBuilders!

”I kjølvannet av den siste våpenhvilen mellom Israel og Hamas er vi spente på hvordan krigen vil prege deltakerne. Med dystre fredsutsikter er det viktigere enn noen gang å fortsette vårt arbeid med å bygge bro mellom israelere og palestinere, sier prosjektleder i BridgeBuilders Håvard Maurstad. ”De gode møtepunktene blir færre og fiendebildene blir sterkere. Desto viktigere er det å legge til rette for fellesskap slik at unge mennesker får positive erfaringer og opplevelser i møte med den andre siden”.

BridgeBuilders (BB) er et todelt freds- og forsoningsprosjekt for unge palestinere, israelere og nordmenn. Prosjektet gir deltakerne en unik mulighet til å bli godt kjent med unge kristne fra en annen bakgrunn, og lære mer om kulturforskjeller, konflikt og forsoningsarbeid.

Del 1 går av stabelen på Vaulali Leirsted, i Rogaland, fra 9.-17.august med teltleir, undervisning, teambuildingsaktiviteter, tur til Prekestolen, kulturkvelder, gudstjeneste m.m.

Del 2 består av en studietur i Israel og Det Palestinske Området, samt et ørkentreff i fantastiske Wadi Rum i Jordan påsken 2015.

Møt brobyggerne!

# Søndag 17.august kl 11 vil deltakerne besøke forskjellige menigheter på Nord-Jæren. Ta kontakt for mer info!

# Søndag 17.august kl 18 inviterer vi til et åpent møte i Bryne Kyrkje hvor israelske og palestinske deltakere vil fortelle sine historier.

Det vil bli mulighet til å intervjue noen av deltakerne og lederne mellom disse to samlingene. Ta kontakt!

Arrangører av BridgeBuilders:

Den Norske Israelsmisjon//return2sender i samarbeid med:
Frikirken
Bibelskolen i Grimstad
Musalaha
Palestinian Bible Society
Caspari Center

For mer informasjon og avtaler om intervju, kontakt:
Håvard Maurstad, daglig leder return2sender /// prosjektleder BridgeBuilders
Tlf.: +47 45 03 58 80 /// E-post: havard@return2sender.no